Цветанов: Това, което се случва, показва огромна управленска немощ с тежки последствия, защото ще увеличаваме държавния дълг без да се възползваме от европейската солидарност

Цветанов: Това, което се случва, показва огромна управленска немощ с тежки последствия, защото ще увеличаваме държавния дълг без да се възползваме от европейската солидарност
Радио "Фокус"
Цветанов: Това, което се случва, показва огромна управленска немощ с тежки последствия, защото ще увеличаваме държавния дълг без да се възползваме от европейската солидарност
15.03.2022г.

Цветан Цветанов, председател на УС на Евро-атлантическия център за сигурност и лидер на ПП „Републиканци за България“, в интервю за обзора на деня на Радио „Фокус” „Това е България”

Интерпарламентарният форум по разузнаване и сигурност, който се ръководи от американския конгресмен Робърт Питинджър, обсъди в Гватемала въпроси за противодействие на корупцията и организираната престъпност. Как те се вписват в новата геостратегическа обстановка с инвазията на Русия в Украйна? Наш гост е единственият представител от българска страна, участвал в дискусиите на форума – Цветан Цветанов, председател на Управителния съвет на Евро-атлантическия център за сигурност и лидер на политическа партия „Републиканци за България“. Вие участвате от години в този формат по разузнаване и сигурност. Какво представляват организираните от конгресмен Питинджър форуми?
Представляват обсъждания по актуални теми и нови предизвикателства пред света под формата на дискусии с представители от неправителствения сектор, представители от законодателната дейност на всяка държава и представители на институции от съответните държави, които участват в тези интерпарламентарни форуми. Има винаги теми, които са изключително чувствителни, защото знаем, че темата „Сигурност“, това е нещо, което вълнува абсолютно цялата световна общественост. Но най-важно е, че когато се говори за организирана престъпност, за корупция и темата, която беше под надслов „Заплахи за социално-икономическия просперитет“, това, което имахме като възможност, е действително да говорим за интегриран подход на всички държави и законодателен стандарт, който да бъде еднакъв, за да може действително да се противодейства с новите предизвикателства, които са свързани с киберсигурността, с въвеждането на 5G технологиите в съвременния свят. Показателно е и мястото, където беше проведена конференцията – знаем, че Централна Америка и Южна Америка са част от трафика на наркотици към Европа и към демократичния свят. Така че от тази гледна точка координираните действия и обмяната на опит, и създаването на необходимите контакти дават възможност за по-сериозно противодействие в тази посока.

Как тази проблематика се вписва в новата геостратегическа обстановка с инвазията на Русия в Украйна, защото след 24 февруари светът вече е различен?
Светът е различен и затова и, както и обръщението, което направи, приветствието на самия форум от президента на Гватемала г-н Джаматей, обърна специално внимание за необходимостта на силно международно сътрудничество и взаимодействие в противодействието на организираната престъпност и корупцията. Но най-важното е, че сложи акцент и върху заклеймяването на руската агресия срещу независима и суверенна Украйна, наричайки руската агресия абсолютно неприемлива, защитавайки правото на всяка държава сама да определя военно-икономическите съюзи, към които иска да принадлежи, и да защитава своя суверенитет. Така че форумът имаше декларация, която беше подготвена от експерти, и същевременно беше приета от всички единодушно – за прекратяването незабавно на военните действия. И в декларацията се изразяваше подкрепа за фундаменталните човешки права и стриктно спазване на Хартата на ООН. Участниците също в конференцията се обявиха за незабавно прекратяване на военните действия и пълно изтегляне на руските войски, окупирали територията на Украйна, защото смятаме, че в ХХІ век това е недопустимо и това е посегателство върху демократичния свят.
Как архитектурата на сигурността в света може да се опази от подобен тип агресори? Всички мислехме, че такава инвазия е невъзможна, но тя се случи и се случва пред очите ни.
Това са изключително лоши практики, които Руската федерация и управлението на Путин възприе през последните години. Нека да не забравяме и ситуацията, която беше с Грузия 2008 година. Нека да не забравяме и агресията, която извърши с отцепването на Крим, което също беше недопустимо и бе нарушаване на абсолютно всички международни договори и отношения, които Руската федерация е подписала през годините и поемала съответните международни ангажименти. Но по-важното е, че със сегашната си политика Путин премина абсолютно всички червени възможни линии, което даде възможност да се случи много силна консолидация на цялата демократична общност. И тук нека да подчертаем, че България като страна членка на НАТО е част от тази колективна сигурност, което за нас е допълнителна гаранция за сигурността и отбраната на нашата териториална цялост и на България като държава
членка в НАТО. Но тук винаги трябва да слагаме и това - че страната ни, освен че получава сигурност чрез НАТО, ние все пак имаме и съответните ангажименти, за да имаме съответния национален принос и отбранителен капацитет, което за съжаление през последните години след влизането на страната ни в НАТО не се случва, ние все още имаме огромен дефицит, който в момента се запълва със съответните съвместни координирани действия, за да можем да имаме оперативна съвместимост, доколкото е възможно, и това, което имаме изградено като капацитет. Но ние имаме много сериозен проблем, който трябва да бъде решаван, и съм убеден, че с общите усилия на всички политически сили трябва да се търси консенсус и да бъдат подкрепени и усилията, които бяха и в последния Консултативен съвет по национална сигурност, визирайки превъоръжаването и адаптивността на оперативните способности на България.

Г-н Цветанов, в контекста на темата на Форума в Гватемала за противодействие на корупцията и организираната престъпност, нима през последните години не светеше яркочервената лампа от Москва за високо ниво на корупция и за стремежа на руското ръководство да корумпира западни политически елити? И какво се направи в тази посока? Може би инвазията в Украйна е логично продължение на такъв тип държавна политика, която бе търпяна?
Русия много добре знае, че Европа и енергийните доставки за Европа от Русия са някъде в порядъка на около 30 до 40%. За голямо съжаление, политическият елит на Европа не успя да се подготви за реалната диверсификация, за да не изпадаме в тази енергийна зависимост, която имаме днес. Но с тази инвазия и с тази агресивност в Украйна мисля, че Европейската комисия, Европейският съюз и демократичният свят разбраха, че действително трябва да координираме действията си и да се търси действително заместване на тази енергийна независимост, която трябва да постигнем. Но в момента ние имаме енергийна зависимост от Русия. И това, което можем да отчетем, и точно затова аз смятам, че повече трябва да има смислен политически дебат и в България, защото знаем, какви бяха акцентите от десетилетия наред, където много от политиците на България искаха да реализират много енергийни руски проекти през територията на страната, с което определено да увеличат и зависимостта ни към Русия. Но по-неприятното е, че последните две години, от 2020-2021 година, България всъщност реализира истинските интереси на чужда държава на територията на страната с прокарването на „Турски поток“. И тук нека да спомена, че всъщност за голямо съжаление ние реализирахме проект, който – забележете – е с инвестиция само и за сметка на страната ни от българското дружество „Булгартрансгаз“. Аз и до ден днешен си задавам въпроса: защо т.нар. „Промяна“, която дойде в България с новото управление, с Кирил Петков, Асен Василев и това парламентарно формиращо се мнозинство, не започна и не направи нищо, за да се види кой и по какъв начин е прокарал тези чужди интереси и не е защитил националната сигурност на държавата с изграждането на интерконекторната връзка между Комотини, Гърция, и Стара Загора, България. Защото ако имахме изградена такава връзка в рамките на последните 10-12 години, ние днес щяхме да имаме повече възможности и повече опции за газ, който да бъде доставян на страната ни с физическа връзка от Азербайджан и разбира се по турското направление с други държави и други източници. Ето това са въпроси, които за голямо съжаление убягват от реалния политически дебат, защото корупцията и корупционните практики, които 100% ги е имало и в реализирането на „Турски поток“, където говорим за стойност около 3 милиарда лева, сами разбирате, че и в момента страната ни дори не може да се възползва от евентуалната европейска солидарност точно заради тези корупционни схеми и тази прозрачност, която трябва да гарантира правителството за усвояването и на европейски проекти, които също могат да допринесат за тази трансформация в енергийния сектор. Защото ако погледнем реално, с Плана за възстановяване и устойчивост, който правителството на Борисов с ръководител по това договаряне и подготовка в лицето на вицепремиера Томислав Дончев, България, както и всички държави от Европейския съюз от ноември 2020 година до април месец 2021 година трябваше да бъдат внесени за одобрение и страната ни да получи авансово пари от европейската солидарност и също така да имаме възможност да правим политически решения с финансово обезпечаване от европейската солидарност. За голямо съжаление това не се случи. И само да дам за съпоставка, че една Румъния и една Гърция получиха авансово пари в размер на около 3,7 млрд. евро авансово по Плана за възстановяване и устойчивост. Това, което се случи след това със служебното правителство на Стефан Янев май месец 2021 година до настоящия момент със сегашното редовно правителство – ние все още нямаме одобрен План за възстановяване и устойчивост. И тук също искам да кажа, че много е важно да се знае, че по оперативните програми за новия финансов програмен период, който стартира от 1 януари 2021 и е до 2027 година, България все още няма подписано споразумение. И това, което остави като наследство Томислав Дончев, който отговаряше и от 2018 година правеше тези работни групи за новия финансов програмен период, страната ни не подписа в края на 2020 година споразумение с Европейската комисия и ние влязохме в хипотезата, която беше 2013-2014 година при правителството на Орешарски, където имахме загубени две календарни години. Това, което в момента се случва, е сегашното правителство и служебното, което взе управлението от Борисов 2021 година май месец, ние все още нямаме подписано споразумение по оперативните програми. Казвам тези неща, защото когато има и бежанска вълна, когато държавата трябва да осигурява финансови средства, ние веднага искаме да заработи европейската солидарност и да ползваме европейски пари, за да можем да подпомогнем националните си бюджети за по-доброто приемане на тези бежанци, които влизат на територията на държави от Европейския съюз. Само да кажа, че ние в момента не сме в състояние да получим подобни пари, защото и решението, което има в момента, на Европейската комисия, то също е свързано с възможността да се ползва от фонда, който е предвиден в европейския бюджет – 400 милиона евро, за подпомагане на държавите от Европейския съюз, но забележете, там е записано, че трябва да се определи от кои оперативни програми да бъдат отклонени средства, които ще даде Европейският съюз. Само че това ще важи за държави, които вече имат подписано споразумение, държави, които използват тази европейска солидарност. А ние в момента няма да можем да ползваме тази европейска солидарност, защото България няма подписано споразумение. И 2021, 2022, по всяка вероятност и до средата на 2023 година ние ще бъдем нулеви години с европейска солидарност. И забележете, това е много важно, което трябва да се знае – България изпълнява ангажимента си като държава членка и годишно тя плаща своите вноски към Европейския съюз, което означава, че България, вместо да получи европейска солидарност от развитите европейски държави, ние в случая в момента трябва да финансираме бюджета на Европейския съюз, но ние не можем да се възползваме заради това, което всъщност ни завеща последните две години кабинетът „Борисов“, и това, което ни очерта като хоризонт служебното правителство и сегашното, което в момента действа в страната. Само да кажа, че във възможността, в която да се харчи и да се прави разход от бюджета на страната, сегашното правителство не е в състояние да се възползва от тази европейска солидарност и не полага никакви усилия, за да си получи това от Европа. Защото знаем, че там тези пари, за да се усвояват, те ще трябва да бъдат обвързани с върховенството на закона, с прозрачността, и много по-лесно е да вървим по някакви методи и стъпки, които са добре прокарани в предишни управления и мандати. Защото и днес решението, което беше прочетено в медиите, е, че правителството тегли първите 500 милиона лева, които ще бъдат по т.нар. държавен дълг – това са държавни ценни книжа. И нека да припомня на уважаемите слушатели, че страната ни няма да получи европейско финансиране през 2022 година – 2021 година вече казах, че сме го изпуснали, но в бюджета на държавата правителството и парламентът прие държавата да може да изтегли 7,3 милиарда нов дълг, като първата стъпка вече е направена с тези 500 милиона лева, за които казах само преди секунди. Ето това са нещата, върху които трябва да се фокусират от политиците, и политическият дебат трябва да бъде с фактологията и възможностите за консолидиране на целия този административен и политически капацитет, който да може действително да ни донесе възможности от тази европейска солидарност. Защото нашият бюджет и тези разходи, които ще се направят с увеличаването на този държавен дълг, това няма да бъдат от икономиката, от излишъците, защото страната ни няма такава икономика, за да формира такива големи финансови ресурси от порядъка на 7,3 милиарда лева, които да отидат за инвестиции, които се предвиждат. И днес, между другото, има една много лоша новина, която дойде от Европейската комисия – че Европейската комисия очаква от България да възстанови още 28,7 млн. евро от средствата, осигурени от бюджета на Европейския съюз за изграждането у нас на т.нар. „къщи за гости“, защото това, което констатират от проверките, които са направени – 88% от всичките къщи не изпълняват функциите за това, което е осигурено с това финансиране, а тук говорим за пари в размер на около 103 милиона евро, с което са финансирали тази програма. Ето това са акцентите. Защото когато ние не си кажем, каква е проблематиката, ние няма как да очертаем целите за бъдещето си. И точно затова смятам, че това, което имаме днес като управление и като способност да се реагира в тази криза за бежанския поток, който влиза в страната ни, ние също показваме една неадекватност в поведението си. Защото войната вече тече трета седмица, а ние все още на трите си контролно-пропускателни пункта, през които влиза този бежански поток, ние всъщност не сме в състояние да създадем необходимата координация на държавните институции на първо място. И в момента трябва да кажа, че гражданското общество с доброволческата активност на тези доброволци и неправителствени организации, показват и отсрамват страната ни в международен план, защото виждаме какви са проблемите и какво е пропуснато да се направи през последните няколко седмици. Защото всички знаехме, какво очаква страната ни, след като имаше тази агресивност и война, която създаде като конфликт Русия спрямо Украйна. Това означава, че ние трябваше веднага да имаме съответните филтрационни центрове, трябваше да има съвместното координиране с институциите и да се попълват съответните формуляри още на влизане, за да знаем хората, които влизат, местата, в които ще отидат да отседнат, за да може в момента държавата не да изисква допълнителна бюрокрация от всички тези доброволци или тези българи, които са приели съответните украински граждани на територията на страната и в техните семейства, а просто държавата да подпомогне по т.нар. „електронно управление“, за което всеки говори, и всичко трябваше да бъде направено по електронен път. За голямо съжаление, вие виждате, че в момента хотели, които отвориха възможността да се ползва тази леглова база, държавата в момента все още не е изплатила абсолютно никакъв бонус, а знаем, какви са цените на електроенергията, знаем какви са разходите ежедневно за тези хотели, когато работят, но те отвориха възможността хем да приемат тези бежанци, но също така да покажем, че страната ни има съпричастност към всички тези проблеми.

 

Странно е, защо премиерът толкова много се радваше миналия петък от Париж след неформалната среща на европейските лидери, че именно той от името на България е предложил създаването на европейски солидарен фонд за подпомагане на държавите, които приемат бежанците. Нима не е знаел, че неговата страна - България не може да кандидатства за тези пари, защото не си е подписала споразуменията и документите, и на практика радостта му е безпредметна, освен разбира се, да донесе някакъв елементарен пиар ефект на незапознати с проблема?
Аз тук искам да дам и едно друго уточнение, защото в момента вие виждате, че ние като съюзническа страна в НАТО, ние отказахме да поискаме съюзна многонационална батальонна група, за да подсили и да запълним нашия дефицит. Само да кажа, че всички страни от НАТО от източния фланг приеха такива групи с изключение на България, с което тя се превърна в негативния пример. Неслучайно предполагам, че и вицепрезидентът на САЩ, който посети Румъния, пропусна България. Нека да припомним, че когато беше и администрацията на Тръмп, знаем за Майк Помпео – държавният секретар на САЩ, направи по 2, по 3 посещения в Северна Македония, в Гърция, но България беше пропусната. И това, което за мен е изключително важно в духа на позицията, която заема и Кирил Петков, а също така с много резервираните позиции, които има от БСП, които все още не искат да приемат истината за войната, която води Русия върху демократичния свят, и респективно срещу Украйна. Защото правителството излиза и говори, че ние няма да даваме оръжие, но ние ще подпомагаме хуманитарно с всякакви възможни неща, от които имат необходимост нашите приятели от Украйна, и сърцето на премиера е в Украйна – така той се изрази. Но нека да припомня, че за последните 10 дни Европейската комисия е стартирала процедура, с която трябваше да може действително да се търси тази солидарност и хуманитарна помощ за Украйна, която трябваше да мине през фонда, и България не е участвала. Забележете, България, която заявява, че е готова да предостави медикаменти и всичко друго, което е свързано с хуманитарна помощ, не е участвала. Само да кажа, че този апел е отправен преди 10 дни, и той е заработил чрез Механизма за гражданска защита на Европейския съюз. България не е отговорила 10 дни на този призив, който е стартиран като механизъм. Ето това са въпроси, които трябва действително да се задават и като парламентарно питане към министър-председателя, защото ако говорим, че оръжия няма да предоставяме и да подпомогнем, както го правят всички почти държави от НАТО, нека да кажем защо тогава не подпомагаме хуманитарно при положение, че преди 10 дни Механизмът за гражданска защита на Европейския съюз се е обърнал за възможна подкрепа за бежанците и за Украйна. Ето това нещо правителството не го е направило.

 

С какво си обяснявате тази неадекватност на правителството? То не е адекватно към войната в Украйна, то не е адекватно към международните кризи, не е адекватно спрямо геостратегическите конфликти и горещи точки, не е адекватно спрямо собствения си народ с цените в момента, които галопират, а министрите твърдят, че всичко е наред – твърдят, че има изкуствена спекула, но вие не купувайте, за да не я храните. Къде е неговата адекватност? Какво всъщност се случва?
Когато се очаква да има подобни събития, и когато вече те стават факт, ние трябваше да сработим със съответните планове за действие и съответните контролни регулаторни органи да могат да реагират превантивно. Защото когато вече ти излизаш и казваш, че някой е създал тази спекула, някой е създал този хаос – ами ти ако си създал правилата и ако има необходимата превенция от всичките тези регулатори, които държавата има и те трябва да функционират в интерес на обществото, тогава не би трябвало да се получи това, което днес те го прехвърлят на някой друг. Това, което аз бих могъл да кажа, че има непознаване на държавното управление, начинът на функциониране на държавните и европейските институции, защото аз пак казвам, ние не сме участвали активно и не сме подали никаква информация за възможностите, които България би могла да предложи към Механизма за гражданска защита на Европейския съюз. А ние знаем, че когато ние сме имали необходимост, ние сме искали да сработи този механизъм. Но сега, когато те са се обърнали към нас – значи, някой в държавата не си е свършил работата. Това, което ни се казва, е, че газът няма да се увеличава със смяната, която направиха в „Булгаргаз“…

 

А цената му скача с 60%.
А вие виждате, че в момента прогнозата и предложението, което се даде, е близо 60%. Това кой ще го обясни? И всъщност не е ли не промяна, а една подмяна? Защото аз бих казал така: последните 2 години от управлението на ГЕРБ, и тези последни 2 години в управлението на служебното правителство и сега действащото правителство те са статукво, защото нищо не се случи от тази промяна, която хората очакваха. Хората искат да чуят дали действително в „Турски поток“ ние сме обслужвали чужди интереси? Защо „Булгартрансгаз“ – предприятието, което задлъжня и изтегли кредити в размер в над на 3 млрд. лева, никой не говори и не казва как бяха направени процедурите – дали има някаква корупционна схема, дали всичко това е било прозрачно, дали са работили български компании? Защото ето, дори ние сме задоволявали чуждите интереси, но не сме ползвали възможността и ресурса на нашите строители, които работят, и активно да работят и да получават съответните възнаграждения. Имаше руски и белоруски работници. Има ли някой, който да прави тези проверки? Пътната карта на „Турски поток“ къде е? Все още я няма. Тези срещи, които се правиха с хора от забранителния списък от Руската федерация от Томислав Дончев, от Теменужка Петкова, от Борисов – сегашното правителство не прави нищо по тази тема. „Булгартрансгаз“ си работи в същия състав, смениха само ръководството на „Булгаргаз“, където може би има и някакви други конюнктурни интереси, които може би времето ще покаже, дали е така или не. Но за мен това, което се случва днес показва огромна управленска немощ. И това, което смятам, че ще бъде с тежки последствия за страната, е, че ние ще харчим и ще увеличаваме държавния дълг, но няма да се възползваме от европейската солидарност, а това за мен граничи с някакъв цинизъм. Не е нормално това да го причиняваме на българския бизнес и на всички тези представители от местната власт, които като бенефициенти могат да подобряват инфраструктурата, да създават по-добри условия за живот и да се подпомага бизнеса със съответните оперативни програми, и хората от сферата на земеделието, и хората от сферата на образование, култура, и всичко, което е част от националната сигурност на държавата.

Това на какво се дължи, г-н Цветанов, на тотална некадърност на сега управляващите, която се вижда с просто око в Брюксел, и те затова оставят без последствия техните напъни да приберат едни милиарди? Защото за тези милиарди се плаче отдавна пред Европейската комисия, но Европейската комисия на сълзи на шмекери не вярва, както виждаме.
Европейският съюз е много ясен със стандартите и с критериите. И ние знаем, че последният дебат, който се водеше последните две години-три, е точно върховенството да бъде обвързано с европейската солидарност, които трябва да получават съответните държави-членки. Знаете, че Полша и Унгария заведоха дело, имаше решение на Европейския съюз, където всъщност се казва, че това не противоречи на стандартите и на критериите, и всяка една държава трябва да изпълнява тези си ангажименти. В момента обаче ние не можем да гарантираме това върховенство и не можем да гарантираме тази прозрачност на тези процедури, защото ние просто не получаваме и нямаме възможността в момента да ползваме пари от новия финансов програмен период. Нямаме възможност да получаваме и авансово пари от Европейската комисия по Плана за възстановяване и устойчивост. Страната ни трябваше да получи авансово 1.6 млрд. лева. Само да припомня, че днес правителството пусна държавни ценни книжа за 500 млн. лева. Ето ви едни пари, с които се започва увеличаване и теглене на държавен дълг за календарната 2022 година в размер на 7.3 млрд. лева, а ние можеше да получим 1.6 млрд. лева авансово пари от Плана за възстановяване и устойчивост. Това е, няма как да го обясним, освен че политиката се храни само от популизма. То това е най-големият проблем, защото хората вече са толкова обезверени, хората са загубили доверие в адекватната политическа цел, която трябва да имат политиците, и в момента никой не вярва на никого. Вие видяхте, какви бяха изборите април месец 2021 година, какви бяха изборите 3 месеца по-късно, и какви бяха третите и четвъртите, те са и президентските. Хората вече не искат да се ходи на избори, но хората искат да се решават и съответните проблеми и да не влизаме в тази спирала на растяща инфлация, с влизането в тази спирала да се увеличава държавния дълг, а искат просто да се възползваме от европейската солидарност. Защото когато говорим, че ние печелим от това да сме членове на Европейския съюз, имаме в предвид тази европейска солидарност, която ще ни подпомогне и кохезионната политика, и всичко, което би могло да доведе до едно изравняване на тези държави от Европейския съюз, които последни се присъединиха към Европейския съюз, да догонят тези, които са от Централна Европа. 

 

И на финала, за да ви върна пак към форума в Гватемала, следващата конференция ще се проведе в Румъния и ще бъде посветена на събитията в Украйна. Това едва ли е случайно?
Тук искам специално да подчертая, че Робърт Питинджър е изключително активен в този интегритет, който трябва да има в правоохранителната система на целия демократичен свят, и освен Румъния, също така е предвидено да има форум и в Израел. Разбира се, преди години имаше форуми и в Латвия, и в Берлин, и в Париж. Така че това са форуми, които действително дават възможност за един истински реален интегритет и търсене на ясен инструментариум, с който да боравят всички държави, и да може действително да се противодейства на всички тези потенциални заплахи. А знаем, че в момента освен военните заплахи, които има от страна на Руската федерация спрямо демократичния свят и държавите-членки на НАТО. Вие знаете, че в момента има стартиране на мащабно военно учение, което е с участието на 30 хиляди военнослужещи на НАТО и партньори държави в момента. То е в Норвегия. Учението е „Студен отговор 2022“, защото държавите-членки трябва да са готови за сработването по всяко време на чл. 5 от Вашингтонския договор. А това означава, че всяка страна, която бъде засегната или има посегателство спрямо нейните териториални земи, това означава, че веднага чл. 5 ще се сработи и ще имаме една колективна защита на националната сигурност на България и на държавите-членки на НАТО. Затова смятам, че тези форуми са важни. Затова смятам, че всичко, което трябва да се прави по киберсигурността, защото знаем, че ние сме подложени на много сериозни кибератаки всички държави от демократичния свят. Но тук също така трябва да дадем и сериозен акцент и за пропагандата и това, което се случва в света. Защото ако погледнем и гледаме обективно на нещата, много невинни жертви бяха дадени в тази война. Загинаха деца, бременни жени, възрастни хора – хора, които по никакъв начин не искат и не са предполагали, че ще изживеят този ужас на тези военни действия от страна на Русия. Но това, което също трябва да отчитаме, че пропагандната машина на Путин работи изключително адекватно, защото и в момента съпоставимо с 2014 година, когато беше анексирането на Крим, знаем, че рейтингът на Путин беше много нисък преди анексирането на Крим, в момента, в който вече беше анексиран Крим, рейтингът в Русия, в Руската федерация беше на Путин над 80%. Сега в момента изследвания, които споделят чужди експерти в тази посока, казват, че вече рейтингът е скочил на Путин на 70% в Руската федерация. Което означава, че Путин, както и в 2014 година, сега също, това нещо ще го използва, за да може да си консолидира електорална подкрепа за предстоящите избори, които след година и половина.

 

Споделете новината в социалните мрежи:

Свързани новини
Цветан Цветанов: Безпринципните договорки ще продължат и след изборите
Цветан Цветанов: Безпринципните договорки ще продължат и след изборите
Евроком
18.04.2024 г.
Виждаме какъв е зарядът и обещанията, които се дават преди провеждането на избори и какво се случва след като преминат
Прочетете повече
Цветан Цветанов: На Калин Стоянов няма да му извадят компроматни снимки, ако слуша
Цветан Цветанов: На Калин Стоянов няма да му извадят компроматни снимки, ако слуша
Actualno.com
17.04.2024 г.
Коментар на бившия вътрешен министър, лидер на Републиканци за България
Прочетете повече
Цветан Цветанов: Развръзката в МВР е изключително тревожна
Цветан Цветанов: Развръзката в МВР е изключително тревожна
Евроком
16.04.2024 г.
Схеми, контрабанда, компромати и безкраен цикъл от избори
Прочетете повече